2014. május 12., hétfő

9. fejezet Egy hosszú nap

Izo elindult felém. Az a szadista mosoly még mindig az arcán volt.
- Látom tényleg átmentél… - majd egy pillanatra megállt és megnyalta a szája szélét. – Bevallom nem akartam elhinni. Amikor Jiro mondta, azt hittem, hogy csak hülyül velem. Mikor sikerült meggyőzni közölte velem, hogy nem is csak éppen, hogy átmentél, hanem szép pontszámot sikerült elérned. Elmondta, hogy jobb voltál nála is! Ez felettébb féltékennyé tette. Engem meg csalódottá! Reménykedtem, hogy végre kicsapnak – közben elkezdett ide- oda sétálgatni. A kardját kihúzta a markolatából és csodálattal nézte.
- Ha jól veszem észre te is átmentél! Tehát semmi okod arra, hogy utálj! Már nem járunk egy helyre! – miközben beszéltem szépen arrébb és arrébb mentem, hogy minél közelebb kerüljek az ajtóhoz.  De Izo elém állt. Úgy tett, mintha csak véletlen sétált volna pont elém…
- Igen végre én is halálisten lettem. Erről a kicsikéről jöttél rá?– mutatott a kezében tartott kardra. Egy egyszerű szamuráj kard volt, sima markolattal - Ugye milyen gyönyörű? – kérdezte áhítattal a szemében. Közben le sem vette a szemét a „kicsikéjéről”.
- Ö jah – hagytam rá és még egy próbát tettem az ajtó felé.
- Kérdezni akarok tőled valamit! – állt megint elém. Hírtelen rám nézett és a kelleténél közelebb jött.
- Ö bocs, de nem lehetne holnap? Sietek! – léptem egyet hátra.
- Muszáj tudnom! – erősködött és megint egy lépéssel közelebb jött. Az ajtó egyre távolabb lett.
- Mondd – reménykedtem, hogy, ha végre kinyögi elmehetek.
- Tudod Jiro-t nagyon zavarja, hogy ő nem léphetett fel egyel nagyobb osztályba. Most egyedül érzi magát… Szeretne ő is közénk tartozni újra, de nem elég fejlett a tudása hozzá. Hogy egyértelműbe legyek: nem való oda, ahol mi vagyunk. Nincs meg hozzá az ereje. Ahogy neked sem volt semmi erőd! Gyenge voltál, mint a harmat… És most tessék 80% fölött teljesítettél. Mivel tudom, hogy szegény sorból származol egyértelmű, hogy nem lefizettétek a vizsgabiztosokat. Ennél fogva csak egy lehetőség maradt: nagyon hamar nagyon nagy erőre tettél szert. Azt akarom, hogy mondd el, hogyan csináltad!
- Ez nem kérdés volt, hanem kérés – azonnal megbántam, miután kimondtam, de már nem lehetett visszaszívni… Izo még egy lépéssel hátrább kényszerített.
- Nem érdekel! Csak mondd el és kész. Azt akarom, hogy Jiro is tudja! – kardjával közben ide-oda kezdett csapkodni. Az utolsó mondatot már üvöltve tette meg.
- Egyszerűen csak edzettem és a bátyám segítségét kértem! Itt maradtam órák után és gyakoroltam ennyi és nem több – halkan válaszoltam. Reméltem, hogy lenyugszik.
- És azt gondolom, hogy ezt el is fogom hinni? – nem sikerült lenyugodnia… - Egy egyszerű edzéstől nem fog valaki 0-ról feljönni, annyira, mint te! Csak mondd el és kész! Hidd el hamar meglennénk! – majd még egy lépéssel jött közelebb…
- Komolyan mondom! Miért szerinted, hogy csináltam? - a hangom tele volt gúnnyal. Ezzel csak provokáltam tudtam jól, de nem tehettem mást. 
- Tudom is én hogy hogyan csináltad… Ezért kérdezem te cafka – egy még egy lépéssel közelebb jött. Én hátrébb léptem, de ijedten vettem észre, hogy mögöttem már fal van… Olyan közel jött, hogy éreztem, ahogy levegőt vesz. A szemei izzottak.
- Mondd el – sziszegte a fogai között.
- Már elmondtam – elfordítottam a fejemet. Nem akartam a szemébe nézni. Ekkor egy vágást éreztem a karomon. A padlóra vér csöpögött. Nem mély seb volt, de eléggé fájt. Mikor felnéztem Izot láttam a kezébe kardjával melynek végéről vér csöpögött le.
- Én tényleg nem akarlak bántani, de vagy elmondod, vagy nem úszod meg ennyivel – a szemei úgy izzottak, mint egy macskáé…
- Te totál idióta vagy – a sebesült kezemhez kaptam. A ruhámmal megpróbáltam megállítani a vérzést – Már elmondtam, amit tudok. És komolyan, ha bántasz, azt hiszed elérsz bármit is? Maximum csak magad alatt vágod a fát – ezt végképp nem kellett volna mondanom. Izo megragadta a torkomat és a falnak nyomott. A lábam nem ért le a földre. Alig kaptam levegőt.
- Te szuka! Ha erről bárkinek is mondasz, bármit esküszöm, megöllek! Nem csak téged, hanem a drágalátos kis bátyádat is! Ha jól tudom ő nem halálisten… Csak a tanács tagja. Így nem is lenne nehéz ellenfél – mikor a végére ért elengedett. A földre rogytam és a nyakamhoz kaptam. A levegő boldogan áramlott újra a tüdőmbe. – Nos még mindig nem akarod elárulni nekem a titkodat? – hajolt le mellém. A hangja nyájas volt.
Nem válaszoltam semmit. Nem lett volna értelme. Vagy elismételtem volna ugyanazt, amit már mondtam vagy elküldtem volna melegebb éghajlatokra, de akkor csak magamat bántottam volna…
A kardját megint felemelte és most a másik kezemen hasította fel a bőrt.
- Egy hét múlva újra találkozunk addig kérlek szépen gondold meg magad. És ne feledd ez maradjon csak a mi titkunk! – majd felállt és kiment az ajtón.
A kezeim borzasztóan fájtak. Elmentem a wc-be és lemostam a legtöbb vért. El sem hiszem, hogy senkivel sem találkoztam az iskolában… Miután valami kötésszerű dolgot varázsoltam rá a sérüléseimre elindultam haza.
Otthon megint egyedül voltam. Kenzo gyűlésen volt. Örültem is neki. Így nem kellett eltakarnom a kezeimet előle. Nem akartam, hogy tudjon róla. Egyfelől ott volt, amit Izo ígért, másfelől meg ha megtudja a bátyám, hogy miért tették ezt velem, ő is kérdezősködött volna...

Ez elkövetkező két napban mindenhova hosszú ujjúban mentem. Nem maradtam ott órák után, hogy Byakuyával edzhessek. Féltem, hogy meglátná a kezeimen a sebeimet. Viszont a harmadik napon sikerült elaludnom így elkéstem az akadémiáról. Megint maradhattam ott kitakarítani a termet.
Éppen végeztem a táblatörléssel, amikor egy alak jelent meg az ajtóban.
Kuchiki Byakuya.
- Szóval én itt fecsérlem rád a drága időmet, te pedig táblát törölsz, ahelyett, hogy örülnél, hogy edzelek? – a hangja ellentmondás nem tűrő volt, mint mindig. De most társult hozzá még valami, amit még soha nem hallottam tőle. Cinizmus.
- Elnézést, de az utóbbi napokban nem voltam valami jól. Ami azt illeti most sem! Tudja a betegségem miatt – próbáltam hazudni. Közben felkaptam a táskámat és elindultam ki az ajtón. Elhaladtam Byakuya mellett, amikor hírtelen után nyúlt és megfogta az egyik karomat. Gondolom csak meg akart állítani, nem is gondolta, hogy mekkora fájdalmat okoz nekem… De ezt nem mutathattam ki. Csak egy apró arcrezzenés jelezte, amit nagyon reméltem, hogy nem vett észre . Mivel tovább folytatta azt gondoltam, hogy tényleg így történt:
- Ne akarjál hazudni… Ismerem ezt a betegséget. Csak rohamokban jelentkezik. Szóval miért is nem… - a hangja elakadt. – Minden rendben?
- Persze, csak ismétlen egy kicsit rosszul v – most én nem tudtam tovább mondani. Byakuya erősebben szorította meg a karomat. Csak egy kicsivel, de ez éppen elég nagy fájdalmat okozott nekem. Ekkor fogta és felhúzta a pulcsim úját. A seb nem volt bekötve. Az túl feltűnő lett volna. Így hát most ott éktelenkedett egy hosszú vágás a karomon.
- Mi történt? – kérdezte, miközben a szemét le nem vette a kezemről.
- Megvágtam. Borotvával – én tiszta hülye vagyok!!.. De hírtelen ez jutott csak eszembe.
- Borotvával? – ekkor a szemembe nézett. Szerintem ekkor esett le neki, hogy mit mondtam. Ekkor ért el a tudatáig, hogy egy lány talán borotválja a kezét. Ezt onnan gondolom, hogy egy pillanatra, de elpirult. Tényleg csak egy pillanatra, ha éppen pislogtam volna nem is látom. Aranyosan nézett ki…
- Mutasd a másik karod – nem várta meg még engedelmeskedek. Jól tudta, hogy úgy sem fogok. Felemelte a másik kezem és ott is felhűzte a ruhát. Egy - talán mélyebb, mint az előző- sebet látott. – Ezek egy lélekölő kardtól valóak nem? – hogyan ismerhette fel? Nem lehetett volna egy egyszerű otthoni vágó kés?
- Nem – majd kirántottam a kezemet a kezei közül és kimentem az ajtón. Futottam hazáig. Közben visszatoltam a ruhámat a helyére.
Az ajtónk előtt néhány nagyobb lélegzettet vettem, majd kinyitottam. A következő látvány fogadott: a bátyám a konyhában áll és éppen Kuchiki Byakuyával beszél. Vagy vitatkozik. Mikor meglátták, hogy ott vagyok mind a ketten hátra fordultak.
- Layla mégis mi a franc történt? – kérdezte Kenzo. Ideges volt és aggódott. Ha nem láttam volna a szemét akkor is megtudtam volna mondani. Mások előtt soha nem hív a rendes nevemen. Csak ha nem figyel rá. Ez akkor van, ha ideges. Szerencsére csak ritkán fordult ez elő. Nem voltam kész egy ilyen beszélgetést lebonyolítani. Fogtam az ajtót és becsaptam maga mögött. Kirohantam a házunk mögött lévő erdőbe. Egy folyó csordogált végig rajta. Régen nagyon sokat jártam ide. Nyugis volt és megnyugtató. Körülbelül két órán keresztül sétáltam befelé, a folyó mentén. Amikor már azt gondoltam, hogy kellően messze vagyok leültem a fűbe és összekulcsoltam a kezeimmel a lábamat. Egy- két csepp könny folyt le a szememről. Nem tudom miért… Talán, mert gyenge vagyok. Egyedül akartam lenni, de mikor sikerült kicsit megnyugodnom elkezdtem érezni valaki más lélekenergiáját. Jelen pillanatban nem voltam olyan formában, hogy meg tudtam volna mondani, hogy kié, ezért felálltam és éppen be akartam olvasni az illetőnek, hogy tűnjön el. A bátyámra vagy Byakuyára számítottam, de egyikőjük sem volt.
Előttem néhány méterrel Tani Yachi állt. Izo egyik kutyája ő volt, aki Izoval együtt feljebb került. Neki is egy lélekölő kard villogott az oldalán.
- Izo küldött? Mi a fenét akar? – akarva, akaratlanul ráordítottam.

- Igazság szerint nem ő küldött – majd lassú, lomha léptekkel megindult felém…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése